FAQ
När får jag svar på min ansökan?
Vårt mål är att du alltid ska få återkoppling inom 2-3 veckor. Det kan hända att det tar längre tid än så, men då är vår ambition att du ska få en uppdatering så att du vet vad som händer i processen.
Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess.
Kan jag skicka min ansökan via mail?
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Anledningen är att vi vill säkerställa att alla kandidater får återkoppling och uppdateringar under processens gång, vilket gör att vi behöver ha din ansökan registrerad i vårt system.
Vilken typ av konsultuppdrag erbjuder Linden-IT?
Linden-IT erbjuder olika typer av uppdrag inom IT-infrastruktur. Vi arbetar främst med uppdrag inom support, applikation, nätverk och IT-management. Uppdragen varierar givetvis beroende på vad kunden efterfrågar. Är du nyfiken på våra lediga tjänster eller letar du efter tillgängliga IT-kandidater som kan hjälpa er verksamhet framåt? Kontakta oss direkt för vidare dialog.
Vilka är anställningsvillkoren på Linden-IT?
Linden-IT är kollektivanslutna till Unionen och erbjuder konkurrenskraftig lön, semesterersättning och pensionsavsättning. Dessutom erbjuder vi personlig vägledning, roliga aktiviteter och fri tillgång till IT-certifieringar.
Hur långa konsultuppdrag erbjuder ni på Linden-IT?
Vi arbetar främst med långsiktiga konsultuppdrag men längden kan såklart variera, allt från några månader till flera år beroende på uppdraget och kundens önskemål.
Hur mycket erfarenhet behöver jag för att arbeta för Linden-IT?
Den erfarenhet som krävs beror på den specifika befattningen och uppdraget. Vissa uppdrag kräver mer erfarenhet än andra. Generellt sett är det dock bra att ha viss erfarenhet inom IT-sektorn. Denna erfarenhet kan vara från studier eller arbete.
Hur arbetar Linden-IT med personlig utveckling av medarbetare?
Linden-IT lägger mycket tid och uppmärksamhet på den personliga utvecklingen av sina medarbetare. Vi tittar på varje medarbetares önskemål, mål och situation. Därifrån tittar vi tillsammans på en lämplig plan för att uppnå dessa mål. Vi gillar att se våra medarbetare växa och få ut det bästa av sig själva.
Jag har sökt flera jobb hos er, men inte fått något. Vad kan det bero på?
Varför just du inte fick jobbet kan bero på flera faktorer, varav några går att påverka och andra inte. Kravprofilen från kund kan ha ändrats, konkurrenssituationen kan ha varit väldigt hög, processen kan ha pågått under en längre tid och din ansökan kom in försent eller så var det andra kandidater som varit bättre kvalificerade för tjänsten.
Här kommer några frågor att fundera på för dig som inte fick jobbet:
- Var ärlig mot dig själv, hade du verkligen det som efterfrågades? Var du förberedd på intervjun? Om inte, då vet du vad du ska göra till nästa gång.
- Läs annonsen noggrant och se till att du fått med de egenskaper som är viktiga för tjänsten i ditt CV och att det framgår tydligt.
- Sök tjänsten så snart du kan, vi arbetar aktivt med att hitta rätt matchning och tjänsten kan tillsättas omgående eller redan efter några dagar.
Har du fortfarande frågor och funderingar rekommenderar vi dig att höra med ansvarig rekryterare i den process du är/var aktiv i.