Kandidat

  • Helsingborg
    40 h/vecka
  • 1st line support
    1.5 år erfarenhet
  • Folkhögskola

Begär profil

Kunskap

Windows 11, Office 365, Active Directory, Serveradministration, Installation av programvara, CSS, Microsoft 365, Felsökning, Microsoft applications, VPN, TeleQ-administrator, TeleQ, Telavox, Telavoxadministration, Lime CRM, IT-maskinvarusupport

Kontakt

Kontakta Linden-IT direkt:

Filip Radic
Filip Radic

Sales Manager

+46 724 55 01 26
filip@linden-it.se


IT-Supporttekniker i Helsingborg

Kandidaten är en social och samarbetsvillig person, som alltid vill utvecklas. I sitt arbete är han hjälpsam och hjälper gärna både kunder och kollegor. Han trivs att ha många bollar i luften och bistår med förslag på förbättringsmöjligheter efter verksamhetens behov. För honom är det viktigt med en bra struktur i företaget, tydliga ansvarsområden, samt en miljö där kollegor hjälps åt att nå gemensamma mål. Idag arbetar han som IT-supporttekniker på TechTrade, där han supporterar kunder remote och onsite. Hans ansvarsområden inkluderar bland annat att ta emot mejl, samtal och ge direkt support hos kunder. Hans arbetsuppgifter varierar då han exempelvis arbetar med hantering och dispatching av ärenden via ärendehanteringssystem, administration i Active Directory, hantering av Office 365 adminportalen och tilldelning av licenser. Han arbetar även med felsökning och installation av både mjukvara och hårdvara och tar hand om olika aspekter av mailhantering, inklusive MS Exchange, webbmejl och Office 365. Kompetenser: Windows 11, Office 365, Active Directory, Serveradministration, Installation av programvara, CSS, Microsoft 365, Felsökning, Microsoft applications, VPN, TeleQ-administrator, TeleQ, Telavox, Telavoxadministration, Lime CRM, IT-maskinvarusupport, Lagarbete, Microsoft Office, DHCP, Nätverksadministratör, Windows server, Skrivbordsdatorer, Microsoft Exchange, Nätverk, Kundkontakt, Teknisk support, Brandväggar, Tidsplanering, Telekommunikation, Skrivare, Lokala nätverk (LAN), DNS, IT-tjänsthantering, Microsoft servrar, Microsoft Excel IT, TCP/IP, Servicedesk, Problemlösning, Citrix, HTML. 

IT-Supporttekniker i Helsingborg

Begär profil

Genom att klicka på "Ansök" godkänner du vår Sekretesspolicy. Linden-IT kommer att lagra dina uppgifter för ett eller flera ändamål avseende Linden-ITs tjänster.

Varför Linden IT?

  • Perfekt matchning och snabb leverans
  • Ersättning vid sjukdom eller problem
  • Optimalt pris-prestanda-förhållande
  • Flexibla avtal
Liknande profiler

1st line support

  • Kvinnlig front-end utvecklare

    Linköping
    40 h/vecka
    Systemutveckling
    Universitet
    2 år erfarenhet

    Kandidaten är en ambitiös person med en stor passion för digital visualisering och gaming. Hon har haft datorer som en naturlig del av sin uppväxt, och hennes intresse för grafiskt...

    HTML & CSS, JavaScript, React, Angular, Vue, SQL, C++ / C#, Git Postman / Insomnia, Figma, Photoshop, Illustrator, 3ds Max, Blender, Unity, Unreal Engine

  • Workplace Architect

    Solna
    40 h/vecka
    IT Management
    Gymnasium
    7 år erfarenhet

    Kandidaten har en gedigen erfarenhet av att arbeta nära med människor, både när det gäller att lägga upp planer och hantera kritiska situationer inom Servicedesk. Hans förmåga att vara stresstålig...

    Ledarskap, Microsoft Windows, Microsoft 365, ITIL, förbättringsarbeten, KPI, SLA, processer, incident management, problem management, budget, inköp.

  • IT-tekniker med MAC kompetens

    Lidingö
    40 h/vecka
    1st line support
    Gymnasium
    4 år erfarenhet

    Kandidaten är en glad och positiv person. Hans styrkor i arbetet är att han är serviceinriktad och stresstålig. Han är dessutom snabblärd och hjälpsam, och hjälper gärna till där det...

    Windows 10, MacOS, Office 365, Active directory, Azure AD, Windows Server, endpointconfiguration, remote access, VPN, Easit, ACiT, GSX, ATLAS, Fixably, Google Workspace, ärendehanteringsystem, fjärrstyrning, iOS-enheter

Contact

Kontakta oss idag

Fyll i formuläret nedan så hör vi av oss inom kort.